شنبه ٢٧ آبان ١٣٩٦
آغاز سال تحصيلي گرامي باد
عنوان

آمار بازدید
 بازدید این صفحه : 262
 کل بازدید : 2430
رزومه فارسي
 

 

*مشخصات فردی

نام و نام خانوادگی: اکبر دارویی

تاریخ تولد:1345

آدرس: تهران- اوین- بلواردانشجو- خیابان کودکیار- دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی- گروه گفتاردرمانی

تلفن:22180043

سايت: darouie.uswr.ac.ir

پست الکترونیکی:ak.darouie@uswr.ac.ir

 

*سوابق تحصیلی

دكتري گفتاردرماني، 1392، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي

کارشناسی ارشد گفتاردرمانی، 1377، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

کارشناسی گفتاردرمانی، 1370، دانشگاه علوم پزشکی ایران

 

*سوابق تدریس دانشگاهی

  • آسيب شناسي و روش هاي درمان اختلالات رشدي زبان: مقطع دكتري گفتاردرماني، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
  • روش های تحقیق در آسیب شناسی گفتار و زبان: مقطع دکتری گفتاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
  • سمینار پژوهش بالینی در اختلالات گفتار و زبان: مقطع دکتری گفتاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
  • روش پژوهش پیشرفته: مقطع كارشناسي ارشد گفتاردرماني، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
  • اندازه گیری، ارزشیابی و آزمون سازی: مقطع كارشناسي ارشد گفتاردرماني، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
  • اختلالات آواشناسي و واجشناسي: مقطع كارشناسي ارشد گفتاردرماني، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
  • پژوهش موردي: مقطع كارشناسي ارشد گفتاردرماني، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
  • مبانی گفتاردرمانی: مقطع کارشناسی گفتاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
  • بیماری شناسی اختلال در تشدید صدا: مقطع کارشناسی گفتاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و فاطمیه قم
  • نابساماني هاي گفتار و زبان در آسيب ديدگي شنوايي: مقطع كارشناسي گفتاردرماني، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي
  • اختلالات آواشناسي و واجشناسي: مقطع كارشناسي گفتاردرماني، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي و علوم پزشکی مشهد
  • بیماری شناسی اختلال در تولید (1) : مقطع کارشناسی گفتاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و فاطمیه قم
  • بیماری شناسی اختلال در تولید(2) : مقطع کارشناسی گفتاردرمانی، دانشگاه فاطمیه قم
  • ارزیابی و تشخیص افتراقی در بیماری های گفتار و زبان: مقطع کارشناسی گفتاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و دانشگاه فاطمیه قم
  • بیماری شناسی اختلال در صوت(1) : مقطع کارشناسی گفتاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
  • بیماری شناسی اختلال در صوت(2) : مقطع کارشناسی گفتاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و فاطمیه قم
  • بیماری شناسی ناروانی(1) : مقطع کارشناسی گفتاردرمانی، دانشگاه فاطمیه قم
  • بیماری شناسی ناروانی(2) : مقطع کارشناسی گفتاردرمانی، دانشگاه فاطمیه قم
  • اختلالات گفتاری: مقطع کارشناسی علوم تربیتی(کودکان استثنایی)، دانشگاه تربیت معلم
  • گفتاردرمانی: مقطع کارشناسی گفتاردرمانی، دانشگاه تربيت معلم
  • کار آموزی و کارورزی بالینی: مقطع کارشناسی گفتاردرمانی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

 

* سوابق پژوهشی 

  • مجری طرح "تعیین شاخص شدت بدآوایی در جمعیت فارسی زبان"، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در حال انجام
  • مجری طرح "بررسی رابطه تئوری و عمل در درمان لکنت از دیدگاه درمانگران"، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، پایان یافته، 1393
  • همکار طرح پژوهشی "ارزشیابی درونی گروه گفتاردرمانی"، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، پایان یافته، 1391
  • همکار طرح پژوهشی "مقایسه نگرش ارتباطی دانش آموزان عادی و لکنتی شهر تهران"، دانشگاه علوم

      بهزیستی و توانبخشی، پایان یافته،1384

  • همکار طرح پژوهشی" تدوین فرهنگ توصیفی آسیب شناسی گفتاروزبان" ،دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، پايان يافته، 1382
  • همکار طرح پژوهشی "معادل یابی اصطلاحات گفتاروزبان" ، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،

              پایان یافته ،1380

  • همکار طرح پژوهشی " بررسی ویژگی های شخصیتی افراد لکنتی بر اساس مقیاس" IOWA" ،

             جهاد دانشگاهی علوم پزشکی ایران، پایان یافته،1369

 

*ارائه مقاله در كنگره، سمينار و كارگاه ها

·         ضيغمي ف، داروئي ا. بررسي مهارت تركيب هجا در كودكان طبيعي 5-3 ساله فارسي زبان، چهاردهمين همايش گفتاردرماني ايران، 1394

  • Darouie, A., Joulaei, M. (2014). Phonological characteristics of severe to profound hearing-impaired children. International conference on speech and hearing sciences, 8th International Science Conference: Istanbul, Turkey.
  • ساخت آزمون وضوح گفتار برای کودکان کم شنوای 4 تا 6 ساله و بررسی روایی و پایایی آن، دوازدهمین همایش گفتاردرمانی ایران، 1392
  • اثر تجربه بر قضاوت شنوندگان درباره وضوح گفتار پیوسته در کودکان کم شنوا، دوازدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، 1392
  • بررسی برخی ویژگی های واج شناختی در گفتار کودکان مبتلا به آسیب شنوایی شدید و عمیق (پوستر)، دوازدهمین کنگره شنوایی شناسی ایران، 1392
  • تنوع واژگانی کودکان کم شنوا، یازدهمین همایش سراسری گفتاردرمانی ایران، 1391
  • رویکرد شفاهی در آموزش و توانبخشی کودک آسیب دیده شنوایی، سمینار کودک کم شنوا: آموزش و توانبخشی، 1390
  • گزارش پيشرفت وضوح گفتار در بيماري مبتلا به آسيب شنوايي و شكاف زير مخاط ( پوستر)، دهمين كنگره سراسري شنوايي شناسي ايران، 1390
  • تاريخچه و مروري بر رويكردهاي توانبخشي شنيداري، كارگاه برنامه آموزش شنيداري آوا، دانشگاه علوم بهزيستي و توانبخشي، 1388( سه نوبت)
  • کاربرد روش شنیداری- شفاهی در آموزش و توانبخشی کودکان کم شنوا، سمينار روش هاي آموزشي در كودكان كم شنوا، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1385
  • بررسی نگرش ارتباطی کودکان15-8 ساله عادی و لکنتی شهر تهران، هشتمين كنگره گفتاردرماني ايران، دانشگاه علوم پزشکی ایران، 1385
  • نقش و کاراییNasometer و NORS در ارزیابی و درمان اختلالات تشدید صدا، سمینار تکنولوژی توانبخشی، 1382
  • انواع زبان پریشی: ویژگی ها و علائم، اولین کنگره بیماری های اعصاب و روان، دانشگاه علوم پزشکی همدان، 1379
  • بررسی میزان عملکرد کامی- حلقی در افراد طبیعی10-7 و 23-20 ساله شهر مشهد، پنجمین همایش گفتاردرمانی ایران، 1378
  • زبان و نیمکره راست، سومین کنگره گفتاردرمانی ایران، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،1375

 

*مقالات

Aghajanzadeh, M., Darouie, A., Dabirmoghaddam, P., Salehi, A., Rahgozar, M. (2016). The relationship between the aerodynamic parameters of voice and perceptual evaluation in the Iranian population with or without voice disorders. Journal of Voice (In press).

Sedaghati, L., Darouie, A., Derakhshande, F., Memarzade, M., Mahaki B. (2016). Evaluation of receptive and expressive vocabulary in 6-18 months old children with cleft lip and palate. Iranian Rehabilitation Journal (Accepted).

 

  • رحيمي ص، فرازي م، داروئي ا، بخشي ع، ولي نژاد و، عبدي، س. (1394). بررسي رابطه بين شدت لكنت با نگرش ارتباطي در افراد با لكنت بزرگسال. توانبخشي نوين. 9(5)، 64-58.
  • وامقي ر، ساجدي ف، يادگاري ف، ظريفيان ط، شهشهاني پور س، حاتمي زاده ن، فرازي م، داروئي ا، سليماني ف، آذري ن، مهدي پور ن، اشتري ع، تيموري ر. (1394). تدوين پروتكل مداخلات به هنگام در تاخير تكامل گفتار و زبان كودكان خردسال: يك تجربه منحصر به غرد در كشور. توانبخشي. 16(4)، 81-374.
  • داروئی ا، غلامی تهرانی ل، پورشهباز ع، رهگذر م. (1392). اثر تجربه بر قضاوت شنوندگان درباره وضوح گفتار کودکان کم شنوا. فصلنامه کودکان استثنایی. 13(4)، 11-5
  • داروئی ا، غلامی تهرانی ل، پورشهباز ع، حسن زاده س، رهگذر م. (1392). بررسی امکان جایگزینی آزمایه تکرار جمله به جای گفتار محاوره ای در ارزیابی وضوح گفتار کودکان کم شنوا. آسیب شناسی گفتار و زبان. 1(2)، 26-19
  • چراغی س، داروئی ا، ترابی نژاد ف، دولتشاهی ب، شهیدی غ. (1392). بررسی تاثیر برنامه درمان نوای گفتار بر وضوح گفتار بیماران مبتلا به پارکینسون. پژوهش در علوم توانبخشی. 9(7)، 90-1281
  • صالحی س، شیرازی ط س، داروئی ا، دولتشاهی ب. (1392). تاثیر برنامه درمانی مهارت های کاربردشناختی بر کودکان آسیب دیده شنوایی. فصلنامه شنوایی شناسی. 22(3)، 23-112
  • رضایی م، راشدی و، غلامی تهرانی ل، داروئی ا. (1392). مقایسه درک خواندن و حافظه کاری در کودکان کم شنوا و عادی. فصلنامه شنوایی شناسی. 22(1)، 74-67
  • یادگاری ف.، داروئی ا.، فرازی م.، علی پور ح. (1384). نگرش ارتباطی دانش آموزان عادی و لکنتی. فصلنامه اندیشه و رفتار. 11(1)، 2-100
  • داروئی ا. (1388). ارزيابي مهارت هاي ارتباطي كودكان در مرحله پيش زباني. بازتاب دانش. 3، 8-53
  • موسوی ن، شیرازی ط س، داروئی ا، دانای طوسی م، پورشهباز ع، رهگذر م. (1388). مقايسه برخي توانايي هاي كاربردشناختي كودكان فارسي زبان كم شنواي شديد 4 تا 6 ساله با همسالان شنوا. فصلنامه توانبخشي. 10(3)، 5-60

 

*کتب

  • نیلی پور ر، داروئی ا، فرازی م، صالحی ا، عامری ح، مهری آ. (1392). فرهنگ توصیفی آسیب شناسی گفتار و زبان. تهران: فرهنگ معاصر
  • یادگاری ف، داروئی ا، فرازی م. (1390). آزمون نگرش ارتباطی. تهران: انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
  • نیلی پور ر، داروئی ا، فرازی م، هروآبادی ث، شیرازی ط س، حیاتی ل، یادگاری ف. (1389). فرهنگ آسیب شناسی گفتار و زبان، چاپ سوم. تهران: انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
  • شیرازی ط س، یادگاری ف، داروئی ا، فرازی م. (1389). ناتوانی حرکتی گفتار در کودکان (ترجمه)، چاپ دوم. تهران: انتشارات دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی
  • شیرازی ط س، جولائی م، داروئی ا. (1389). طرح درمان در آسيب شناسي گفتار و زبان (ترجمه). کرج: انتشارات سرافراز
  • جولائی م، زارع پور س، اشتری ع، موسوی ن، داروئی ا. (1388). برنامه آموزش شنيداري آوا. تهران: انتشارات اساتيد قلم

 

*سوابق بالینی

  • سرپرست کارآموزی و کارورزی بالینی، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، 1372 تاکنون
  • آسیب شناس گفتار و زبان، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی شهرستان های استان تهران (کرج)،

          89-1376

  • آسیب شناس گفتار و زبان، مرکز مشاوره و خدمات روانشناختی تهران،75-1372
  • آسیب شناس گفتار و زبان، کلینیک جهاددانشگاهی علوم پزشکی ایران،74-1372
  • آسیب شناس گفتار و زبان، اداره بهزیستی شهرستان بوشهر،72-1370

 

*سوابق اجرائی

  • مدیر اجرایی مجله آسیب شناسی گفتار و زبان
  • نايب رئيس انجمن علمي گفتاردرمانی ایران
  • عضو سابق هيئت مديره انجمن مديران مراكز توانبخشي معلولين ايران
  • دبير علمي چهارمين سمپوزيوم خانواده و كودك كم شنوا، 1394
  • عضو کمیته علمی سیزدهمین کنگره گفتاردرمانی ایران، 1394
  • عضو کمیته علمی دوازدهمین کنگره گفتاردرمانی ایران، 1393
  • دبیر علمی سمینار روش های آموزشی در کودکان کم شنوا، 1385
  • دبیر اجرایی ششمین همایش گفتاردرمانی ایران، 1380
  • عضو کمیته اجرایی و علمی پنجمین همایش گفتاردرمانی ایران، 1378
  • عضو کمیته اجرایی چهارمین همایش گفتاردرمانی ایران، 1376
  • عضو کمیته اجرایی سومین کنگره گفتاردرمانی ایران، 1375
  • عضو کمیته اجرایی و علمی دومین کنگره گفتاردرمانی ایران، 1373

 

 

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشیمعاونت آموزشیمعاونت تحقیقات و فناوریمعاونت دانشجویی و فرهنگیمعاونت درمان و توانبخشیکتابخانه مرکزی
Copyright © 2009 U.S.W.R - All rights reserved .University of Social Welfare and Rehabilitation Sciences